تحلیل تکنیکال یورو به دلار ۳ ژوئن

تشدید تنش های تجاری آمریکا با چین و مکزیک موجب نگرانی سرمایه گذاران از رشد اقتصاد جهانی و تشدید جریانات ریسک گریزی شده است.

اختلاف نظر آمریکا با اتحادیه اروپا بر سر ایران موجب تشدید تنش ها شده است و اروپا نگران افزایش تعرفه های تجاری بجای توافق تجاری می باشد.

آمریکا تنش های تجاری با مکزیک و هند را بالا برده است. کشور هند نیز به تنشهای تجاری افزوده شده است و روز جمعه دولت آمریکا تعرفه صفر درصدی واردات برخی کالاهای هندی را حذف کرده است. چین به دنبال تلافی تعرفه ها و تحریم های تجاری آمریکا می باشد.

اخبار این هفته تاثیر زیادی بر روی جریانات ریسکی خواهد داشت که مهمترین آن را نشست نرخ بهره بانک فدرال رزرو استرالیا، بانک مرکزی اروپا و نشست در خصوص بدهی ایتالیا و NFP آمریکا در پایان هفته میدانیم.

اخبار تجاری و تنش های تجاری نیز همچنان در مرکز توجه قرار دارند.

در اتحادیه اروپا ریسک سقوط یورو بیش از صعود آن است.

جریانات ریسک گریزی باعث افزایش تقاضا برای داراییهای امن مثل اونس طلای جهانی، اوراق خزانهداری آمریکا، ین ژاپن و فرانک سوئیس شده است.

در هفته پیش رو یورو نزولی پیش بینی میشود و در بازار فارکس هم شاهد تضعیف ارزش دلار آمریکا هستیم.

جفت ارز EURUSD روز جمعه صعودداشت و سطح کلیدی ۱/۱۱۸۰ را تاچ کرد اما قیمت همچنان زیر این سطح قرار داشته و موفق به شکست آن نشده است.

بالاتر از این سطح رزیستنس کلیدی ۱/۱۲۰۰قرار دارد.

با توجه به پایداری قیمت زیر رزیستنس ۱/۱۲۰۰ برای دوره های پیش رو نزول همچنان معتبر بوده و در این نزول در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۱/۱۱۵۰ و پس از آن ۱/۱۱۰۰ هستیم.

شرط ادامه نزول پایداری قیمت زیر سطح ۱/۱۲۰۰ می باشد.

تحلیل تکنیکال یورو به دلار ۳ ژوئن

سطح هدف: ۱/۱۱۵۰

سطح هدف ۲: ۱/۱۱۰۰

ساپورت: ۱/۱۱۵۰

رزیستنس : ۱/۱۱۸۰

رزیستنس ۲: ۱/۱۲۰۰