تحلیل تکنیکال یورو به دلار ۱۶ دسامبر

آمریکا و چین به توافق تجاری در فاز اول دست یافتند که این منجر به تقویت ارزش یوان شد. اما سایر موارد در مذاکرات میان این دو کشور همچنان مبهم مانده و سرمایه گذاران نگران آن هستند.

با توجه به اعلام های پیشین آمریکا قصد افزایش تعرفه های وارداتی چین را در روز ۱۵ دسامبر داشت که با توافق میان این دو کشور این افزایش تعرفه های روی ندارد. معامله گران نگران کنفرانس خبری چین و واکنش چین در برابر عمل به تعهدات در خصوص واردات محصولات کشاورزی از آمریکا هستیم.

روز جمعه شاهد کاهش جریانات ریسک پذیری در بازار و از بین رفتن تاثیر اولیه این توافق بودیم.

امروز شاخص PMI آلمان را پیش رو داریم.

جفت ارز EUR/USD تا سطح ۱/۱۲ صعود داشت اما موفق به شکست این سطح نشده و از آنجا به سمت پایین بازگشت و تا نزدیکی سطح ساپورت کلیدی ۱/۱۱ نزول داشت.

قیمت معاملات امروز خود را با صعود آغاز کرد. این بازار بسیار پیچیده و پرنوسان می باشد. داده های خرده فروشی آمریکا که ضعیف تر از میزان انتظارات بود موجب قدرت گرفتن یورو در برابر دلار شد که این میتواند نشانه ای از نگرانی معامله گران نسبت به سلامت مصرف کنندگان شده است.

کالاهای مصرفی ۷۰ درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل میدهد از اینرو دلار آمریکا پس از انتشار داده خرده فروشی ضعیف شد. اکنون معامله گران نسبت به کنفرانس خبری چین نگران هستند.

برای دوره های پیش در انتظار صعود قیمت  تا سطح ۱/۱۱۸۰ هستیم. در صورت قرار گرفتن قیمت بالاتر از سطح ۱/۱۲ انتظار ادامه صعود تا سطح ۱/۱۲۵۰ را خوواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال یورو به دلار ۱۶ دسامبر