پیشروی بورس در اروپا با از سر گرفته شدن نزول دلار پس از GDP

  • همزمان با صعود یورو ،دلار به جایگاه پایین سه سال پیش خود بازمیگردد
  • سهام کالای شخصی به سودهای سهام تبدیل میشود؛ نفت خام پایدار است

سهام اروپا، پس از جلسه برگزار شده در آسیا روند صعودی گرفته است، این در حالی است که دلار روند رو به نزول خود را، که برای مدتی متوقف شده بود، از سر گرفته است. این روند کاهش با تهدید نرخ ارز توسط دونالد ترامپ در یک سخنرانی عمومی غیرمعمول، و اظهارات وی در خصوص اینکه انتظار دلار قدرتمندتری را داشته است، مجددا از سر گرفته شد.

شاخص سهام Stoxx Europe 600 پس از برآورد سهمیه فروش LVMH و رشد سهام شخصی و کالای خانگی ،   افزایش داشته است. تخمین زده می شود معاملات آتی اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا مقداری بیشتر شود. پیشتر در آسیا، سهام ژاپن زمانیکه سهام کره جنوبی و هنگ کنگ صعود کرده بودند، نزول داشته است. شاخص دلار بلومبرگ ، با پیشروی یورو، به جایگاه سه سال قبل سقوط کرد. استرلینگ پس از رشد اقتصادی بریتانیا، سریعتر از انتظارات رشد داشت.

نظرات ترامپ ، موجب آشفته شدن بازار و خشمگین شدن معامله گران شد. وزیر خزانه داری آمریکا، استیون منوچین پیشتر گفته بود که دلار وضعیت ضعیفی دارد. این نوسانات میتواند انگیزه ارزیابی مجدد ریسک های جهانی و بالا رفتن مجدد قیمت را ایجاد نماید که به ارزیابی تمام رده ها بسط داده می شود. سرمایه گذاران نیز به فروم دنیای اقتصاد در Davos چشم دوخته اند، تا ترامپ سخنرانی خود را انجام دهد و این در حالی که سخنان حمایتی مدیران در خصوص این موضوع رو به فزونی است.

نارو نوموتو، مدیر معاملات ارزهای خارجی بانک توکیو میتسوبیشی گفته استتمرکز بازار قبل از صحبت های منوچین بر روی سیاست های پولی بود، اما اکنون این تمرکز به سمت سیاست خارجی ایالات متحده رفته و موضع خود را تغییر داده است. این احتمال میرود که آمریکا کشورهایی که روابط معاملاتی با آمریکا دارند را هدف قرار داده باشد، این بدین معنی است دلار در سال جاری برخلاف یورو و ین قیمت پایین تری داشته و تقاضای اندکی خواهد داشت

در نقاط دیگر، در غرب تگزاس طلا ،روز چهارشنبه به بالاترین نقطه در سه سال گذشته رسید و اوضاع اندکی تغییر داشت. طلا نزدیک به ۱۸ ماه در اولین جایگاه معامله قرار داشته و بیتکوین به زیر ۱۱۰۰۰ دلار سقوط کرد.

منبع: بلومبرگ