خطر نزول دلار آمریکا

سرمایه گذاران در تلاشند تا ارزش دلار را حداقل در اوایل سال 2020 تقویت کنند ، هرچند که به نظر می رسد بانک مرکزی فدرال رزرو آماده کاهش نرخ ها و خطر رکود ایالات متحده است.

دلار حتی پس از کاهش نرخ توسط فدرال رزرو در ماه ژوئیه و سپتامبر ، سرمایه گذاران را شگفت زده کرده است.در حال حاضر ، با رشد چشمگیر اقتصادی جهان ، سرمایه گذار ها تحت تاثیر یورو که پیش بینی می شود بیش از 3 تا شش ماه آینده صعود کند ، هستند.

نرخ دلار در ایالات متحده از سایر کشورهای توسعه یافته بیشتر است ، تورم داخلی نسبت به اروپا کمتر است و انتظارات از رشد جهانی کاهش یافته است. در حال حاضر، دلار در برابر یورو ، در حدود 1.1090 قرار دارد.

نظریه اقتصادی نشان می دهد دلار باید در همان جهت با نرخ بهره حرکت کند ، اما واقعیت نشان می دهد که همیشه اینگونه نیست. در حال حاضر ، ترکیبی از داده های مثبت و منفی در ایالات متحده ، همراه با پیشرفت های گاه به گاه در تجارت و برکزیت ،ارزیابی سیاست گذاران فدرال رزرو را از اقتصاد با توجه به برگزاری جلسه دو روزه خود در واشنگتن پیچیده کرده است و این مشخص نیست که آیا بانک مرکزی به زودی دوباره نرخ ها را کاهش می دهد یا خیر.

اسکات کیمبال گفت: این تئوری که دلار باید در حال تضعیف و به همراه کاهش نرخ بهره در فدرال رزرو باشد، به این بستگی دارد که آیا در سایر نقاط جهان در حالت پایداری قرار دارند و هیچ تغییر اساسی در سیاست صورت نمی گیرد.

و نیز گفت: بانک های مرکزی با روش های غیر عادی و بی نظمی با سیاست های اشتباه ، همه در حال حرکت به سمت درهای نقدینگی هستند. نرخ های منفی و ارزهای ضعیف در خارج از کشور ، همچنان مردم را به سمت فرصت های قوی سوق می دهد. و هیچ چیزی را نمی بینیم که حتی در این مواقع غیرمعمول ، دلار را از بین ببرد.

کیمبال گفت جریان سرمایه از سراسر جهان به ایالات متحده می رود و سیاست های نرخ بهره جهانی سرمایه گذاران را به سمت خرید اوراق قرضه آمریکایی سوق می دهد ، تا نرخ بالاتری را ارائه دهند. در نتیجه اوراق قرضه شرکت های میان مدت و بلند مدت بیشتری خریداری می شود. بازارها تقریباً برای چهارشنبه کاهش کامل نرخ قیمتی داشته اند و تا سپتامبر سال 2020 کاهش بیشتری خواهند داشت.

منبع: بلومبرگ