نشانه های سقوط بازارهای نوظهور
سقوط بازارهای نوظهور

نشانه های سقوط بازارهای نوظهور

 نشانه های هشدار سقوط برای HSBC، سهام مریل در بازارهای نوظهور صعودی میشود

  • احتیاط HSBC در خصوص سیاست انقباضی فدرال رزرو
  • جی پی مورگان، آموندی و هرمس در بین بازارهای سهام صعودی

بر اساس گزارش HSBC و بانک آمریکایی مریل لینچ، جهان در حال بازگشت به محبوب ترین تجارت جهانی می باشد.

ترکیب سورپرایز سیاست انقباضی فدرال رزرو و عملکرد بسط داده شده آن استراتژيست های HSBC نظیر مکس کتنر را متقاعد کرده است که نسبت به دارایی های بازارهای نوظهور محتاط تر شوند، این درحالی است که استراتژیست بانک مریل لینچ، رالف پرسور معتقد است اوراق ملل رو به توسعه به انتشار داده های مثبت آمریکا آسیب پذیر است.

کتنر و تیمش روز دوشنبه در بیانیه ای نوشتند: ”به نظر می آید عملکرد بازارهای نوظهور گسترش یافته است،بخصوص اینکه بدهی ارزی بازارهای نوظهور و سهام بازارهای نوظهور رو به رشد است. ممکن است اکنون زمان این باشد که از نظر فنی پورتفولیوی ورود به بازارهای نوظهور را کاهش دهیم و آیا اینکار در بیش از سه ماه روی میدهد؟ به نظر ما برای چنین کاری زمان نیاز است. “

سقوط بازارهای نوظهور

دارایی های بازار های نوظهور با پیش گرفتن سیاست های انبساطی بسیار از بانک های مرکزی دنیا و افزایش خوشبینی نسبت به مذاکرت تجاری بین آمریکا و چین، از پایان سال گذشته افزایش یافته است که این موجب افزایش ریسک دارایی ها شده است. شاخص سهام MSCI بازارهای نوظهور بیش از ۷ درصد از سال قبل صعود داشته است و در حال حاضر این صعود ۱/۳ درصد است. مجموع شاخص بازدهی اوراق قرضه بلومبرگ در این دوره حدود ۳/۵ درصد بوده است.

برای HSBC، اگر بخواهیم تاریخ را مرجع قرار دهیم، عملکرد گروه دارایی ها اکنون به نظر در حال توسعه می باشد. استراتژیست ها همچنین اذعان داشتند که احتمال دارد فدرال رزرو در ماه های پیش رو که سیاست انقباضی در پیش گرفته است موجب شگفتی بازار شود که این موضوع بر روی بازارهای نوظهور تاثیر گذار خواهد بود. آن ها در ادامه افزودند که حتی رفع سریع تنش های تجاری بین آمریکا و چین میتواند محدود و حتی معکوس باشد.

منبع: بلومبرگ

این پست دارای 0 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید